A módszertani csomag megvalósításába 4 fő természettudományos szaktanár, illetve a 9. és a 10. évfolyamon 2-2 osztályt kerül bevonásra.
A GEOMATECH projekt keretében, a középiskolai természettudományos tárgyak oktatására létrehozott, a tárgyak komplexitásának vizualizálására fókuszáló digitális tananyagegységek tanórai, illetve tanórán kívüli alkalmazása javítja az oktatás hatékonyságát, növelik az órák játékosságát és élményszerűségét és aktívan hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a gyerekek számára elvont, matematikai feladatok vizualizálása és láthatóvá tétele révén segítséget nyújtson a tananyag gyorsabb és eredményesebb megértéséhez és elsajátításához.
Az elkészített digitális tananyagegységek megfelelnek a Nemzeti Alaptanterv és a Kerettanterv követelményeinek és követik az érintett évfolyamokon oktatott tanmenetet.
A digitális tananyagegységek száma összesen: 591
A digitális tananyagegységek fejlesztése során – a tanulók mobil és számítástechnikai eszközhasználatát, illetve tanulási sajátosságait figyelembe véve – kifejezetten törekedtünk arra, hogy a tananyagok komplexitásának vizualizálásával tegyük láthatóvá a tantárgyak magasabb szintű, bonyolult kapcsolati összefüggéseit. így a rendszer tanórai, illetve tanórán kívüli alkalmazása hozzájárul ahhoz, hogy a hazai diákok megszeressék e tantárgyat, szívesen tanulják azt, és a jövőben nemzetközi összehasonlításban is javuló teszteredményeket mutassanak fel az érintett területeken.
Az általunk fejlesztett digitális tananyagok három részből épülnek fel:
A tananyagok az erre a célra fejlesztett portálon keresztül érhetők el és kereshetők a következők szerint:
A GEOMATECH portál alapja a GeoGebra dinamikus matematika szoftver, mely könnyen kezelhető felületen egyesíti a geometriát, az algebrát, a táblázatkezelést, a grafikus ábrázolást, a statisztikát és az analízist. A GeoGebra a világ szinte minden országában ismert. A felhasználóinak száma több tízmillió. A GeoGebra vezető szoftverévé vált dinamikus matematikai szoftverek fejlesztésének, a természettudományok, a technológia, a mérnöki tudományok és a matematika (STEM) oktatásának területén, továbbá a tanulás, tanítás innovációjában szerte a világon.